Werken-bij-site een must

Vacatures kan je toch ook prima op de corporate website plaatsen? Dat klopt, maar de kans dat je gevonden wordt door de juiste sollicitanten is klein. Werkzoekenden doen veel onderzoek naar een potentiële werkgever en verwachten veel. Hoe ga je aan die verwachtingen voldoen? Met een werken-bij-site!

Als werkgever moet je flink wat uit de kast trekken om op te vallen bij sollicitanten. Een werken-bij website geeft een compleet (en vooral eerlijk) beeld van het bedrijf en zorgt dat je top of mind blijft bij interessante kandidaten. Als ze er klaar voor zijn om te solliciteren, dan is de kans groot dat ze dat bij jou gaan proberen. Je kweekt met een werken-bij website als het ware een eigen vijver van sollicitanten.

Wat plaats je op een werken-bij website?

Een werken-bij site (ook wel jobsite genoemd) fungeert als een platform voor al je wervingsactiviteiten en de content is volledig gericht op sollicitanten. Medewerkers krijgen het woord en delen hoe het écht is om bij het bedrijf te werken. Sollicitanten willen weten wat ze kunnen verwachten en dat willen ze lezen, zien en horen van hun mogelijk nieuwe collega’s. Echte mensen met een eigen verhaal. Daarnaast zijn natuurlijk alle openstaande vacatures op de website te vinden.

RECROOT maakt voor werken-bij websites altijd gebruik van een combinatie van tekst, beeld en video. Dat prikkelt tenminste! Hieronder wat voorbeelden.

Met hun werken-bij website met video’s onderscheidt Gooiland Elektro zich op een concurrerende arbeidsmarkt.

Aan de hand van de video’s en jobsite krijgen sollicitanten nu écht een goed beeld van wie FysioHolland is als werkgever.

t Stoepje heeft kandidaten veel te bieden alleen was dit niet goed zichtbaar. Met de jobsite hebben zij als werkgever een gezicht gekregen op de arbeidsmarkt.

Wat zijn de voordelen van een werken-bij-site?

  • Eén platform voor al je wervingsactiviteiten is overzichtelijk voor zowel de sollicitant als de HR-afdeling
  • Sollicitanten krijgen alleen content te zien die helemaal is afgestemd op hun behoeften
  • Een werken-bij website zorgt voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines
  • Met een eigen jobsite kom je structureel onder de aandacht bij potentiële kandidaten en bouw je aan een sterk werkgeversmerk
  • Trots onder eigen medewerkers groeit: écht verhalen delen brengt iets positiefs teweeg in het bedrijf

We kunnen ons voorstellen dat je denkt ‘wie gaat zo’n jobsite dan maken en onderhouden?’ Jij hebt daar geen tijd voor, dat snappen we helemaal. Gelukkig zijn er verschillende bureaus die je volledig ontlasten op dat vlak.

Welke wervingsactiviteiten kan je uitbesteden?

  • 01

    Het maken, optimaliseren en onderhouden van je werken-bij website. RECROOT werkt met verschillende partners, waardoor we je jobsite vrij snel kunnen realiseren

  • 02

    Campagnes op verschillende kanalen, denk dan aan branding campagnes of job campagnes om een specifieke functie in te vullen

  • 03

    Interim recruitmentondersteuning

Kortom, een eigen jobsite zorgt dat het verhaal van jouw bedrijf op de juiste manier aan sollicitanten verteld wordt. En je kunt het maken, onderhouden en optimaliseren helemaal uitbesteden. Eigenlijk is er dus geen reden meer om zonder werken-bij website door het leven te gaan…