DSC_0845-14.jpg

Over Danielle

In de jaren dat ik werkzaam ben geweest bij een uitzendbureau (van 2005-2015) heb ik niet alleen honderden bedrijven bezocht, maar ook duizenden websites bekeken. Ik was altijd op zoek naar de vacatures die online stonden zodat ik daar acquisitie op kon plegen met als doel om daar vervolgens weer de juiste medewerkers op te plaatsen. Vaak was dit een hele zoektocht en als ik ze dan had gevonden, dan was het een vage, algemene tekst over het bedrijf en de functie wat mij onvoldoende info gaf om daar de juiste match voor te kunnen maken. En als ik dat als recruiter al niet kan.. dan kan een sollicitant dat al helemaal niet! 

 

Dus was ik vrijwel altijd genoodzaakt om dit verhaal zelf op te halen bij de verschillende organisaties. Ook moest ik dan goed doorvragen naar de redenen waarom medewerkers nou juist bij dit bedrijf zouden willen werken (Employer Value Proposition). Ik moest kandidaten tenslotte overtuigen om hier op gesprek te gaan!

 

Toen ik in 2015 besloot om als ZZP'er verder te gaan, was er in korte tijd een hoop veranderd in Recruitment land. Wat mij betreft positieve ontwikkelingen, want recruitment was echt marketing geworden en dat had altijd al mijn aandacht. Het was nu niet meer de vraag of je iemand kunt bereiken, het is de vraag: "Willen ze bij jou komen werken?". 

 

Door alle technologische ontwikkelingen en de krapte op de arbeidsmarkt werd het daarom ook steeds belangrijker voor bedrijven om zichzelf online goed te presenteren. Zo ontstond de 'werkenbij' website. Een aparte website die niet gericht is op de klant, maar de sollicitant. Hier kon ik dan eindelijk mijn jarenlange frustraties en inspiraties in kwijt door een website te ontwikkelen wat bedrijven een uniek gezicht geeft op de arbeidsmarkt.

 

Bij mijn eerste werkenbij website heb ik de samenwerking opgezocht met een aantal partijen (partijen die vandaag de dag nog steeds de samenwerkingspartners van RECROOT zijn). Daarnaast kwam ik in aanraking met Sandra voor video. Deze samenwerking was zo vruchtbaar dat daar RECROOT uit is geboren. En de rest is geschiedenis.... ;)

Over Sandra

Als ik bij een klant binnenkom denk ik gelijk: Hoe kan ik dit zo mooi mogelijk in beeld brengen? En als ik thuis op de bank een film kijk let ik op hoe het montagewerk in elkaar zit. Niet altijd ontspannen ;), maar het geeft wel aan hoeveel passie ik heb voor mijn werk.

Die passie is ontstaan in de jaren dat ik werkzaam was op de communicatieafdeling van een grote zorgverzekeraar. Voor een reclamespot huurden wij een video productiebedrijf in en gingen we aan de slag met scripts, productieschema's, opnames en editing. Op dat moment wist ik: hier wil ik ooit zelf mee aan de slag gaan. 

Het begon bij het in elkaar monteren van een filmpje voor een familielid en inmiddels zijn we 7 jaar en heel veel mooie opdrachten verder. 

Een (goed) gevoel overbrengen, enthousiasmeren, intrigeren: het kan allemaal met video en fotografie. Het is zo fijn om de kijker te zien genieten van het eindresultaat! 

Bij RECROOT werkt het twee kanten op. Door het inzetten van video en fotografie krijg je een positief gezicht naar buiten toe. Maar de medewerkers die eraan meewerken krijgen ook een gevoel van trots​ als ze het eindresultaat zien. En vertellen dit vervolgens weer door.

De eigenschappen die me helpen om het beste uit elke opdracht te halen zijn: toegankelijk, toegewijd, nuchter en enthousiast. Bij ons hoef je niet als een ervaren presentator je verhaal te doen. Wij streven niet naar perfectie, wij willen dat het echt is! Echte mensen, echte ervaringen, een echt beeld voor potentiële werknemers.

Danielle en ik vullen elkaar aan. Dat klinkt cliché maar het is gewoon zo. Onze aanpak werkt, samen halen wij het beste uit de hoofdrolspelers naar boven!

DSC_0871-28.jpg