Recruitmentmarketing

Recruitmentmarketing: de benzine voor je wervingsauto

Wil je meer reacties van beter passende sollicitanten? Dat moet je eerst de aandacht op je bedrijf vestigen. En dan begint het pas, want je moet structureel onder de aandacht blijven bij die sollicitanten. Recruitment kan dus niet zonder marketing. Het gaat juist om die combinatie. Als je recruitmentmarketing op de juiste manier inzet, dan vergroot je de online zichtbaarheid van je bedrijf én de conversie. Hoe pak je dat aan?

  • Verkeer naar je werken-bij-site

Je hebt een knallende werken-bij-site gemaakt, maar daar heb je niks aan zonder traffic. Je moet online zichtbaar zijn en zorgen dat de doelgroep je opmerkt. Dat kan tegenwoordig beter dan ooit. Vroeger was het maar de vraag of je gevonden werd door sollicitanten, nu is het de vraag of ze wel bij jouw bedrijf willen werken. Dat verkeer kan je op verschillende manier genereren.

  • Campagnes op social media

Social media is één van de kanalen waar veel van onze klanten sollicitanten vinden. Onderzoek op welke socialmedia-kanalen jouw doelgroep actief is en plaats op die kanalen doelgroepgerichte content. Dat kan organisch, maar ook betaald.

Je kunt met betaalde advertenties heel gericht targeten op jouw doelgroep. Dat wordt wel steeds lastiger gemaakt met alle nieuwe regels en wetgeving, maar er zijn nog steeds voldoende mogelijkheden om sollicitanten via je socialmedia-kanalen te verleiden om je website te bezoeken.

  • Monitoren, analyseren en aanscherpen

Het is helaas niet zo simpel dat als je een goede werken-bij-site hebt, content deelt en adverteert, de sollicitanten op je af komen rennen. Was het maar zo’n feest! Recruitmentmarketing betekent in de praktijk veel experimenteren. Er is geen geheime formule. Jij moet gaan uitvinden waar je doelgroep op aanslaat.

Recroot maakt voor haar klanten een recruitmentdashboard, zodat het in één oogopslag inzichtelijk is wat de campagnes opleveren aan bezoekers en sollicitanten. Aan de hand van het dashboard, bespreken we wat we kunnen doen om de campagnes nog beter te maken. Het monitoren, analyseren en aanscherpen vraagt veel aandacht, maar is een must als je wat wilt bereiken met recruitmentmarketing.

  • Recruitmentmarketing is een vak apart

We zien in de praktijk nog vaak dat recruitmentmarketing bij het MarCom-team wordt ondergebracht. Ondanks dat je waarschijnlijk hele capabele collega’s hebt, willen we benadrukken dat het écht een vak apart is. Wij helpen je er graag bij!